LIVET!

 
Har det så jobbigt, har väldigt svårt att hålla mig vid liv. Smärtorna bara eskalerade något totalt efter alveoliten 18:e maj bara blivit sämre o sämre. Nu har jag 2 nervsmärtor och den smärtan har gått vidare till tanden jämte så det är ett stort utbrett område nu, även ont i de 2 där uppe, blev ju nekad sist att ta bort den dåliga visdomstanden uppe eftersom mitt hjärta inte skulle klara av en alveolit till men jag klarar ju inte tandvärk heller. Allt känns så kört, käkkirurgen som opererade bort min visdomstand förra året har verkligen förstört mitt liv och jag kan inte förstå hur dem kunde tillåta honom att göra den sista operationen då man ska ha LÅNG erfarenhet då man gör en så svår operation 1,5 år är knappast lång erfarenhet, känner mig som att jag var ett testobjekt för att se om han skulle klara det. När jag frågade honom om han hade gjort en så här svår operation innan blev han stött och sa att han gjort värre operationer, tror knappast det, det är ren bullshit för allt som kunde gå fel gick fel då han opererade mig. Får alveolit varje gång jag drar ut en tand, och det är en fruktansvärd smärta som varar i månader och tar något oerhört på hjärtat så det var väl därför han sa att min kropp inte skulle klara av dem 2 alveoliterna jag hade förra året och det var riktigt nära. Men nu är kroppen så pass mycket sämre så en alveolit till skulle släcka min kropp. Och han gav mig en fruktansvärd knivhuggande nervsmärta som pågått över 1,5 år ingen paus knivar som hugger varje vaken sekund och ingen har lyckats hitta någon medicin, morfin tar ju ej på nervsmärtor och gabapentinet hjälper inte heller och nu har jag ju 2 nervsmärtor jämte varann och det har gått vidare till tanden jämte. Enligt min tandläkare fick jag även en svår komplikation pga hans operation som gör att smärtan går från tand till tand och jag kommer att vilja dra ut den ena efter den andra och min kropp kommer ej klara det, blir ju nervsmärta och alveolit igen, han säger att nervsignalerna hakat upp sig och skickar svår smärta konstant. Fått använda all min psykiska kraft till att stå ut med nervsmärtorna o det finns inget värre än nervsmärta och min energi är slut för längesedan och jag har ingen smärtlindring alls. Kämpat över 1,5 år har jättesvårt att leva vidare dag efter dag, smärtorna har gett mig så mycket ångest och depression all kraft har ju gått till orka med smärtorna. Väldigt isolerad till lägenheten pga smärtorna, vi var ute och åkte en sväng igår men det gav mig inget, nervsmärtorna var så starka så jag ville bara hem. Har jobbiga tankar om att avsluta allt, blev helt nedslagen då Linköping gav mig avslag och sa atf jag har så svåra nervsmärtor så att det inte finns någon medicin, så vad lever jag för? Sahlgrenska skrev ju att de var villiga att försöka behandla min neuropatiska smärta men min läkare har semester i 3 veckor o jag orkar inte längre och dessutom så tror jag att det är som de säger att den ej går behandla och jag har ju fler problem speciellt med sjukdomen som gör att smärtan sprider sig från tand till tand, ingen människa skulle ju klara gå med tandvärk vecka efter vecka och drar jag ut någon så är det kört. Berne försöker hålla mig vid liv han försöker få mig att ha en tilltro till bettfysiologen den 22:a augusti men jag tror inte dem kommer lyckas. Vet inte hur mycket mer min kropp orkar men någon livskvalité har jag verkligen inte och inte haft på oerhört länge. Många tårar varje dag av alla smärtorna det gör det knappast bättre men dem bara kommer av sig själv går inte att sluta gråta när man har så ont. Känns som att jag inte klarar mycket mer, vill ringa ambulansen för att jag har så ont men det är meningslöst har ju gjort det flera gånger de tar ju bara in mig för hjärtsvikt och har ingen möjlighet att behandla min smärta, de saknar kunskap och har inte ens mediciner till det. Intravenöst morfin kanske skulle hjälpa men det är en så kortsiktig lösning så det hjälper inte. Får se hur länge till det går, tankarna pendlar mellan liv och död hela tiden, vill ju så gärna bli smärtfri och slippa lida!
 
Vardagsliv | |
Upp