LIVRÄDD

 
Vad händer egentligen? Fick ringa ambulansen idag fruktansvärda smärtor i hålet och i en tand där uppe, båda har jag försökt få hjälp för långt tidigare men tandläkaren nekade mig trots att det är en dålig visdomstand så nu kommer allt på en gång. Dem kollade EKG osv och pulsen var 110 trots betablockeraren för smärtorna är olidliga. Dem bedömde att jag skulle ta en sjukresa så jag hade inget val kallsvettades något oerhört av smärtorna och ont i både mun och hjärtat. Var lång kö på akuten hann väl sitta 25 minuter sen fick en av sjuksköterskorna se mig och kom fram fattade inte vad som hände men hon såg att jag var likblek så dem fick öppna en port akut så jag fick komma in snabbt. Dem satte på mig bandet fort eftersom dem var rädda att jag skulle tuppa av pga smärtorna. Men allt gick åt skogen hamnade på öron näsa hals som bedömde att dem inte skulle kunna tillföra något, det var det värsta jag hört. Svimfärdig pga smärtorna o hjärtat, kan inte äta eller sova och tar 25-30 tabletter per dag så jag har fått dålig lever o njure och jag står inte ut att leva för det gör ont varenda jäkla sekund. Han skrev ut naproxen vilket är ett hån när man har svår smärta. Så jag gick till akutmottagningen igen för jag visste inte ens hur jag skulle klara av att ta mig hem eller klara mig hemma överhuvudtaget så jag fick träffa samma tjej igen o hon hade pratat med läkaren o dem bedömer att dem inte kan hjälpa mig pga min smärtproblematik i munnen såg att hon brydde sig men var tvungen att lyssna på läkaren. Så fick ta sjukresa hem o nu ligger jag hemma med hemska smärtor o ingen medicin som tar så det blir en sömnlös natt igen. Det här kommer inte sluta bra står inte ut längre för ingen kan hjälpa mig så hur ska man orka. Helt nedbruten psykiskt o fysiskt pga svåra smärtor hela tiden dygnet runt, är rädd att mitt hjärta lägger av för det jobbar på högvarv dygnet runt o får aldrig vila, besviken på vården i Sverige så här ska man inte behöva lida, döden är bättre än detta helvete!
 
Vardagsliv | |
Upp