TORSDAG

 
Gårdagen var brutal. Vaknade med fruktansvärda smärtor kl 4.00 och efter det gick det inte att somna om. Missade SIP mötet vilket inte var uppskattat av Hälsocentralens verksamhetschef. Jag trodde jag skulle klara både möte och tandutdragning men det gick absolut inte. Smärtorna var så brutala trodde jag skulle svimma hela tiden när jag gick uppe, fattade inte ens hur jag skulle kunna ta mig till tandläkaren trots att det bara ligger runt hörnet. Det var nog den tuffaste utdragningen jag gjort för det höll på över en timme och bedövningen tog inte alls som den skulle fick bara pressa för att jag skulle klara av den. Pratade med tandläkaren efteråt och han är orolig eftersom jag har känningar på flera ställen så han sa att han drar inte ut en tand till för han tror smärtan kan öka på fler pga nerven så det gjorde mig oerhört ledsen att höra, grät när jag kom hem och jag hade en fruktansvärd smärta när jag kom hem för det var aggressiva hugg för att få upp tanden. Han la på i något i tanden och sydde lite för att försöka förhindra dry socket som är en oerhört smärtsam upplevelse och som pågår i månader. Förra året hade jag 2 dry socket samtidigt öppet rätt ner till nerverna och levde på babyvälling i sugrör och gick ner till 46kg pga svåra smärtor så jag hoppas verkligen att jag slipper det denna gången jag har haft så mycket smärta i över ett år så jag behöver inte mer. Så nu är det bara att vila ut smärtorna, ta tabletter och att försöka stå ut med ännu mer smärta, ge mig styrka! Förstår inte vad som händer kroppen jobbar mot mig och inte med mig. Önskar att jag kunde få lite lugn och smärtfrihet i mitt liv!! Läste på 1177 att min läkare vill träffa mig angående min hjärtsvikt har fått det pga svår smärta och stress i över ett år och dåliga hälsa så allt känns så tungt!
 
Vardagsliv | |
Upp