FREDAG

 
Vet inte vad det är men kommer inte upp på morgonen längre, antagligen medicinerna för jag har alltid varit en morgonmänniska innan. Sover till 11-12 så det är många timmar jag sover. Har ont idag som vanligt, är nervös eftersom vi ska till akuten och det blir jobbigt att sitta där och vänta när man har smärta. Jag har ju suttit där så många gånger sedan detta hände men nu var det ett tag sedan. Är mest rädd för att jag inte ska få någon hjälp, jag äter ju redan morfin så det kanske blir svårt att få smärtlindring då. Men jag behöver ha en mycket större dos morfin trots att jag har hög nu för smärtan är så svår att morfinet inte hjälper. Hoppas och önskar att dem kan hjälpa mig med något idag, och inte bara en remiss tillbaks till min vårdcentral. Hade varit bättre om min läkare på vårdcentralen hade hjälpt mig och slippa akuten men hon säger att jag har provat alla mediciner som finns men det har jag ju inte. Mest rädd för att behöva åka hem besviken från akuten för det har jag gjort så många gånger. Man åker ju inte dit för att det är roligt utan för att man behöver hjälp förstås!
 
Vardagsliv | |
Upp