THURSDAY

 
Vaknade upp med bröstsmärtor i morse, dem har kommit och gått i samband med min nervsmärta. Har pratat med läkare och dem säger kroppen har utsatts för fight or fly vilket innebär att kroppen går på högvarv då den hela tiden jobbar med smärtan och pulsen ökar, man kan få bröstsmärtor och mycket mer och det var därför jag började med betablockerare, min vilopuls då jag var sängliggande hela tiden låg på 100-140 vilket är alldeles för högt så jag känner att medicinen har dragit ner på min vilopuls och det känns skönt men det är fortfarande otäckt speciellt när bröstsmärtorna kommer, nästan värre än nervsmärtan för hjärtat är ju mer känsligt på något sätt. Men nu när jag har varit vaken ett tag och tagit betablockeraren så känns det lite bättre, tur att det finns medicin för sådant.
 
Fortfarande förkyld så kroppen jobbar för fullt så jag vilar en hel del och försöker få i mig mycket C-vitamin som kiwi som ska vara en bra frukt med mkt C-vitamin i sig. Hade varit så skönt att komma ut lite men är ju fortfarande sjuk så får avvakta lite, men dagarna är så dryga när man är hemma. Mest av allt önskar jag att nervsmärtan ska bli bättre. Gjorde ju en anmälan till Patientnämnden, en anmälan mot öron-näsa-hals för felaktig diagnos och fick svar idag. Känner mig rätt nöjd med deras svar då dem i princip ger mig rätt men också att min sjukdom har varit svår att diagnostisera. Har även gjort en anmälan mot käkkirurgen, då jag fick nervsmärta och inte fick den hjälp jag behövde i tid och att han inte medgav att han skadat nerven får se vad deras svar kommer att bli, dem har ju varit så undvikande hela tiden o det pga att jag vet att dem har gjort fel, det skulle ha varit en mer erfaren käkkirurg eftersom det var 2 komplicerade operationer och min käkkirurg hade bara jobbat där i 1,5 år. Men nu är det som det är, men jag vill att rätt ska vara rätt jag ger mig inte pga att det handlar om mitt liv och min hälsa! 
Nä, nu blir det lite kaffe och försöka piggna till lite sov länge även idag. 
 
Vardagsliv | |
Upp