TUESDAY

 
Känns som att förkylningen är på väg mot rätt håll och pojkvännens covid test var negativt vilket var positivt! Däremot har jag smärta i flera tänder idag, men tandläkarna säger att det beror på nervsmärtan att den sprider sig och att det inte något fel på tänderna vilket känns konstigt att höra då det gör ont i dem. Skrämmande vad nervsmärta kan påverka mycket i kroppen. Idag är en sådan dag då medicinerna inte funkar, tog mitt oxycodone vid 14 men det gav ingen effekt och jag får inte ta min andra dos så tätt inpå så det är vetekudde och kylklampar som gäller, försöker lindra det lilla jag kan på egen hand även om det inte hjälper så mycket. Önskar att förkylningen försvann helt så att jag kunde ta mig in till Kalmar Lasarett vilket jag skulle göra om medicinen inte hjälper mot smärtan men vill helst slippa åka in har ju varit så mycket på akuten när allt det här började o dem kunde inte hjälpa mig så mycket och dem ville ju att min vårdcentral skulle hjälpa mig men nu är det ju annorlunda när min läkare hänvisar mig till akuten då dem känner att dem inte kan göra mer, en jobbig sits man har hamnat i men nu är det ju som det är o man får bara gilla läget går inte göra så mycket mer tyvärr. Men jobbigt att bollas fram och tillbaka mellan olika instanser när ingen vet vad dem ska göra. Antar att det är rätt så ovanligt med neuropatisk smärta eftersom kunskapen kring att o behandling verkar vara svår. Får ta en dag i taget och hoppas på att morgondagen är något bättre än idag iaf. Tänk så skönt det hade varit om allt försvann och allt blev som tidigare, det hade varit underbart, drömma och hoppas kan man ju alltid göra! Men antar att det är kroniskt som dem säger, men jag hoppas innerligt att det är fel!
 
Vardagsliv | |
Upp