ONSDAG

 
Är så ledsen nuförtiden, den här smärtan och sjukdomen har förändrat hela mitt liv, inget är som innan. Jag hade det bra innan, kunde jobba och ha ett liv tidigare men så är det inte nu. Jag har väldigt svårt att acceptera det här livet med smärta konstant och att jag inte kan göra någonting. Varför skulle just jag få neuropatisk smärta? Det är en hemsk sjukdom, det värsta är att det är svårt att bli fri från den, det är en envis jäkla sjukdom. Kan fortfarande inte förstå att en operation av visdomstand kan leda till sådan här smärta, det är hemskt och väldigt ovanligt så jag förstår ingenting. Och så blir jag bara sämre, innan kunde jag få en paus från smärtan på kvällen så att jag kunde gå ut och gå, så är det inte nu får inte en lugn stund från smärtan så kommer inte ens ut på kvällarna längre vilket gör mig ledsen och besviken. Oroväckande när det hela tiden går åt fel håll, men så här jag ju inte heller någon medicin som funkar. Morfinet har jag slutat med helt för det funkar inte på nervsmärtan och då finns det ingen anledning att ta att heller. Det enda jag har som ev skulle kunna minska smärtan är pregabalinet men det är osäkert om ens det funkar. Behöver verkligen en stark medicin eftersom jag har en stark och svår smärta. Kan bara hoppas på att Malmö har något bra att komma med för dem är ju min sista chans till bättring och dem jobbar ju med neuropatisk smärta. Men jag vet inte om dem kan hjälpa mig eftersom inget biter på mig, men jag hoppas! Ingen mening att kontakta hälsocentralen igen för dem har inget att erbjuda mig och dem har ingen kunskap kring sådan här smärta eller sjukdom det är bara smärtkliniker som kan lite mer. Igår kväll hade jag en fruktansvärd smärta så tårarna bara forsade, ville så gärna ringa 112 men gjorde det inte men hade verkligen behövt hjälp med smärtlindring för smärtorna var inte från denna värld, det högg något fruktansvärt i nerven. Har svårt att orka med detta längre och det gäller även mina anhöriga alla blir berörda av mina smärtor det tar hårt på alla, mycket oro för dem och även för mig! 
Vardagsliv | |
Upp