TISDAG

 
Fruktansvärda smärtor som vanligt under gårdagen, smärtornas intensivitet har verkligen ökat dem senaste veckorna och jag kan inget göra. Akutläkaren ville att jag skulle börja höja pregabalinet så det här jag gjort, han sa att det kommer krävas en riktigt hög dos om det ens hjälper. Måste försöka vara stark nu och hålla ut trots 10 månaders kämpande, vill ju inte missa chansen i Malmö. Jag börjar mer och mer tvivla på allt och det är ju inte så märkligt eftersom ingen medicin biter, men det här är min sista chans att prova något nytt. Akutläkaren ville dock att Hälsocentralen skulle skicka en ny remiss till Västervik men jag undrar om dem gör det för dem har varit så negativa. En smärtklinik har ca 50 olika mediciner och jag har bara fått prova 1 som inte funkade så jag tycker att det borde finnas mer att prova! Kan inte se mig själv leva med smärta från morgon till kväll, så antingen måste något positivt hända eller så får jag göra något själv, det här livet är alldeles för smärtsamt och det är bara ett lidande. Inte lätt att vara stark längre, har naturligtvis blivit deprimerad under den här långa tiden, det är konsekvensen av all smärta. Har aldrig någonsin haft sådan här smärta tidigare och inte under så här lång tid. Försöker vara stark men smärtan drar ner mig ideligen. Inte mycket till liv att ha ont, vara sängliggande, inte kunna hitta på saker eller jobba. Det här är min största kamp någonsin och då har jag ändå varit med om mycket men inget slår det här.
På fredag är det läkarbesök angående min sjukskrivning och sist skrev han ju att jag hade en oklar framtid och allt pga min smärta. Är ju tyvärr sämre nu än när vi sågs sist så han lär väl förlänga min långa sjukskrivning. Finns ju inte en chans i världen att jobba eftersom jag har konstant smärta hela dagarna, tråkigt men sant. Hoppas på att Malmö kan förändra det, har hört att CBD olja kan vara bra vid bland annat nervsmärtor men vet ju inte om det kommer att funka just på mig, men jag HOPPAS verkligen på en förändring i mitt liv. Har hört att en flaska kostar 5000kr i månaden så det är ju riktigt dyrt och det går inte under högkostnadsskyddet men om det kan hjälpa så måste jag ju bara lösa det på något sätt. Hoppas, önskar och ber om en förbättring som alltid!
 
Vardagsliv | |
Upp