YESTERDAY

 
Igår kväll var en fruktansvärd kväll. Fick en smärtattack från ingenstans. Det högg i nerven och gjorde så ont i hjärtat att jag fick svårt att andas. Var så nära ringa 112 för jag orkar inte genomlida så mycket smärta och man blir rädd för hjärtat för det får ta mycket stryk då jag har hög puls under mina smärtattacker. Vet inte hur jag ska orka vidare, smärtan bara eskalerar och jag har ingen energi kvar att kämpa emot, är rädd för utvecklingen vill så gärna ha hjälp, rätt hjälp. Att ha smärta hela sin vakna tid är ett helvete obeskrivligt om man inte har varit med om att. På 365 dagar har jag inte haft en smärtfri dag utan den är konstant vilket gör mig handikappad att göra saker. Att gå och lägga sig varje kväll och veta att man kommer vakna med smärta är jobbigt i sig men värst är attackerna. Borde ha ringt ambulans igår men vissa vill inte det men jag måste lyssna mer på mig själv. Hoppas att jag slipper samma elände som igår för jag orkar inte mer!! Fick brev från Försäkringskassan o dem vill att jag träffar en läkare i Värnamo angående min arbetsförmåga, vet inte hur jag ska klara en sådan resa har blivit så mycket sämre sedan jag var i Göteborg smärtan har eskalerat oerhört. Men det är tvång för annars förlorar man sin ersättning. Livet är redan så tufft som det kan bli så förstår inte hur jag ska klara detta när jag är sängliggandes av smärta varje dag, bara jag dammsuger triggar jag igång smärtan det hugger än värre i nerven och hjärtat rusar och pulsen blir så hög, får ta en dag i taget annars orkar jag inte. Men jag har haft svåra smärtor hela dagen idag så det känns inte som att den kommer sluta så bra idag, får inte stopp på dem starka smärtorna.
Vardagsliv | |
Upp