FREDAG

Vaknade tidigt imorse med nervsmärta och tog alvedon så gick det över. Har inte tagit något morfin idag har ju haft det i 2 år det är det enda snabbmetoden som fanns mot smärtan men den hjälper inte. Märker hur annorlunda jag är utan, har varit väldigt aggressiv av morfinet utan att välja det själv. Idag känner jag mig riktigt konstig i huvudet, vill trappa ut att men vågar nog inte sluta tvärt vet att det kommer bli en tuff resa för känner redan yrsel i huvudet, ångest och skakig i kroppen det är hemskt vad mediciner kan förändra en. Har t.o.m. lyckats att dammsuga har inte klarat det på ett år pga konstant nervsmärta haft en längre paus och är så rädd vill inte att den kommer tillbaks för jag orkar inte med smärtan längre 2 år är lång tid varje dag varje vaken sekund. Men min otur med tänderna fortsätter skulle sätta i bettskenan och då gick helt plötsligt en tand sönder från ingenstans har inte märkt att den skulle ha varit dålig så det är öppet rakt in så måste ha bettskenan i konstant nu det skyddar lite mot smärtan så hoppas verkligen att Igor kan laga den på måndag för jag klarar inte att dra ut en tand till och få alveolit det vore en mardröm det värsta tänkbara flera månader av smärta så får bara hoppas på det bästa!! Vill så gärna bli bättre klarar inte av att leva med smärtan längre den tär på en man går sönder bit för bit tills inget finns kvar och så har det blivit, tappat bort mig själv haft fullt upp med att försöka överleva men jag vill så gärna att smärtan minskar helst försvinner så jag kan få tillbaka delar av mitt liv!! Tänk så underbart livet hade varit om man kunde bli av med nervsmärtan men det kommer nog aldrig ske och jag har en väldig resa att göra för att komma tillbaks psykiskt smärtan har krossat hela mig fått pågå så länge o blivit isolerad från omvärlden och kroppen beroende av morfin o det gillar jag inte alls, vill verkligen trappa ut den o det kommer ta tid o vara oerhört jobbigt mentalt, minns när jag trappade ut lyrica för flera år sedan, fy fasiken tog 8 månader o då trappade jag ner fortare än man skulle, jag svettades konstant oavsett om det var sommar eller vinter och kvällsklåda låg flera timmar i sängen o kliade mig innan jag kunde somna. Blir så besviken, nu kom smärtan tillbaka, jag hatar den verkligen, alvedon hjälpte inte denna gången, snälla snälla låt mig bli smärtfri någon gång och låt det gå bra på måndag, fixar inte en alveolit till, är livrädd borde inte tänka på det men är så rädd vet ju hur smärtsamt det är efter att haft att 3 gånger under nästan ett år, inte klokt o inte klokt att jag överlevt vet att alla vill dö när de har alveolit så jäkla smärtsamt är det ingen kan förstå o lika bra det men nu får jag det jämt pga käkkirurgen och att jag har varit sjuk nu i 2 år och inte har nåt immunförsvar alls.
 
Vardagsliv | |
Upp