ALISON đŸ–€

Börjat med den nya medicinen avskyr att behöva gÄ pÄ morfin blev nedstÀmd nÀr jag tog den första tabletten för 3 Är sen. Hörde vissa sÀga att de mÄdde bra av morfin, gillade det vilket jag inte kan fatta! Detta Àr en annan opiat, inte glad alls men har inga alternativ kÀnt mig helkonstig i huvudet idag, pÄverkad och ökad hjÀrtfrekvens. Det blev en mÀrklig promenad, man blir inte klar i skallen av sÄdana hÀr mediciner. Alison facetimade, hon Àr en fantastisk person med mycket karisma och Àr verkligen one of a kind! Vi diskuterade hur morfin pÄverkar mig negativt och om hur det skulle vara att trappa ner vara utan och det vore ju lÀskigt smÀrtorna skulle vara olidliga tror jag. Hon hade sjÀlv varit tvungen att ta morfin 1 mÄnad och blev nedstÀmd och jag har haft det i 3 Är tyvÀrr men det finns ju ingen medicin för nervsmÀrta, tar ibumetin ibland men hjÀlper inte ett dugg naturligtvis men tar det med morfinet o hoppas att det ger nÄgon verkan tillsammans. Jag gÄr hela tiden och tÀnker pÄ Uppsala förstÄr inte hur jag ska klara av att stÄ ut 6-9 mÄnader och klara 100 mil och bara för ett möte jag önskar att det hade varit en resa för operation. Kanske inte ens gÄr operera mig sÄ gÄr omkring och Àr ledsen och orolig för jag vill sÄ gÀrna fÄ hjÀlp med de hemska smÀrtorna, pÄgÄtt sÄ lÀnge sÄ klarar liksom inte att vÀnta och behöva stÄ ut Ànnu mer, men har inget val. Det kanske bara Àr en hemsk resa som inte leder till nÄgot det Àr mardrömmen!! Allt jag testat och försökt har ju misslyckats och det finns inte mycket mer att testa, gjort allt jag bara kan. Hon Àr sÄ gullig Alison, vi ska höras ikvÀll ocksÄ för igÄr kvÀll var vÀrsta tortyren i flera timmar, ville bara dö smÀrtorna var inte frÄn denna vÀrlden och vi vill förhindra det om det gÄr. Ibland hjÀlper det lite det hon gör och ibland inte, har inga höga förvÀntningar vet ju att jag lever med en jÀttesvÄr smÀrta som ingen uppenbarligen varit med om och det kÀnns hemskt, gör mig otrygg för jag har ingenstans att vÀnda mig nÀr jag inte stÄr ut dag efter dag... det kan man inte lÀra sig att leva med!
 
Vardagsliv | |
Upp