SAD

 
Ledsen och rädd idag! Vaknade med smärta tidigt på morgonen i nerven så nu har det satt igång igen, blir så trött. Man vågar ju inte ha några framtidsplaner när det är så här, har smärta varje dag, har aldrig någonsin haft en smärtfri dag på dessa åren, tänk så skönt det hade varit men när det börjar redan på morgonen är det illavarslande. Tog medicin och det gick över tillfälligt, somnade om. Lyckades iaf tvinga ut mig på promenad trots dunkandet och det gick bra men nu hugger det igen men mer kraftigt och då är det kört, less! Kontaktat neurologen Sven i Uppsala men tror han har semester men fått tillbaka smärtorna på huvudet främst bakskallen och då skulle jag höra av mig så har gjort det idag, behöver sprutor igen men förmodligen har han semester så det lär väl dröja och att klara 100 mil igen är en riktig pärs men har inget val, önskar att man kunde göra det i Kalmar och inte Uppsala men det går ju inte och har så hemska minnen av Kalmar lasarett, vi åkte förbi där i helgen och jag mår så dåligt av påminnelsen av allt som skett där så valde att kolla bort, önskar att det vore ett akademiskt sjukhus med mer kunskap så man slapp pendla inte ens akuten har kunnat hjälpa mig, inte en enda gång på 3 år det är riktigt illa. Hämtade ut morfinplåstrena, varit utan några dagar klistret sitter inte alls som det ska när man blir varm eller duschar och det ska sitta på kroppen i en vecka innan man får byta men har fått byta oftare vilket gör att jag inte kommer få ut recept när jag behöver det men så får det vara helt enkelt. Ska försöka läsa lite, försöka slappna av för igår eftermiddag var det också tufft fick lägga mig och sov i 2 timmar, smärtan tröttar ut kroppen fysiskt och mentalt!
Är väl som en utmattningsdepression då jag har fått KÄMPA så LÄNGE! Hoppas på en bättre morgondag, en dag i taget och här och nu och försöka att inte ha förväntansångest över hur det är nästa och nästa dag då blir man tokig och LIVRÄDD. Har iaf lyckats läsa ut flera böcker och det känns bra och ska hämta en på Statoil som jag beställt från bokbörsen, en självbiografi vilket är min favorit genre. Köpte jordgubbar på torget idag verkar som det börjar minska hon hade inte många liter kvar och visste inte om det skulle finnas på torsdag men det är ju så gott och har köpt flera liter i år har ju inte köpt några på 3 år och det tar jag igen nu och så får jag i mig mycket c-vitamin, good!
 
Vardagsliv | |
Upp